Lasten ja Nuorten toiminta

Olemme vuoden 2024 aikana kehittämässä lasten ja nuorten toimintaa Yhden Vanhemman Perheiden Liiton tuella.

Mikäli sinua kiinnostaa toimia lasten ja nuorten kanssa, niin ota yhteyttä yhdistyksemme. Uusia vapaaehtoisia tarvitaan!

www.yvpl.fi/lastenjanuortentoiminta

Facebook @yhdenvanhemmanperheidenliitto

Instagram @venyva

Hei yhden vanhemman perheen vanhempi, tule nuoresi ja lapsesi kanssa perheleirille tunnelmalliseen Rekikosken majoituskeskukseen Huittisiin!

Leiri on tarkoitettu yhden vanhemman perheille, joissa on vähintään yksi 12–17-vuotias nuori. Leirillä on täysihoito ja se on osallistujille maksuton.

Ohjelma ja aikataulu

Leiri alkaa la 31.8. klo 11 lounaalla ja päättyy su 1.9. lounaan jälkeen yhteiseen päätöshetkeen n. klo 14.

Viikonlopun aikana järjestetään mukavaa ja vertaistuellista tekemistä perheille yhteisesti sekä erikseen nuorille, lapsille ja aikuisille. Ohjelmassa mm. nuorille ratsastusta, lapsille Alma-Peikon Seikkailupuisto ja kotieläintila. Vanhemmille omaa toimintaa ja illalla kaikilla mahdollisuus saunomiseen. Leirillä vietetään aikaa yhdessä muiden perheiden kanssa sekä ikäryhmittäin ja käsitellään perheeseen liittyviä asioita kivan tekemisen kautta ammattilaisten ohjauksessa.

Haku leirille: 17.5. mennessä osoitteessa

Leirille mahtuu rajattu määrä osallistujia ja valituille perheille ilmoitetaan ilmoittautumisajan päätyttyä. Leiri on suunnattu ensisijaisesti Länsi-Suomen alueella asuville.

Aika: la 31.8. klo 11 - su 1.9. n. klo 14

Paikka:

Rekikosken matkailu- ja vapaa-ajankeskus, Kivirannantie 240/253, 32700 HUITTINEN

Leirin järjestäjät: Turun Seudun Yksinhuoltajat, Tampereen Seudun Yksin- ja Yhteishuoltajat ry ja Yhden Vanhemman Perheiden Liiton lasten ja nuorten toiminta. Pidätämme oikeuden mahdollisiin muutoksiin.

Lisätiedot:

Milja Harju

Lasten ja nuorten toiminnan asiantuntija

Yhden Vanhemman Perheiden Liitto

milja.harju@yvpl.: / puh. 040 418 1360

KESÄTYÖPAJA VANHEMPIEN ERON KOKENEILLE 13-17-VUOTIAILLE NUORILLE, JOILLA ON NEUROKIRJOA

Nuori, tervetuloa mukaan kivaan työpajaan kesäloman ekalla viikolla. Viikko sisältää mukavaa ohjelmaa ja vertaiskavereita, lounaan sekä palkkioksi leffalipun.

Mikä työpaja: Työpajassa pääsee puhumaan vanhempien erosta toiminnallisten aktiviteettien lomassa ja ideoimaan, miten voisi auttaa muita saman kokeneita. Ero koskettaa myös nuoria.

Tule sellaisena kuin olet! Jutellaan esim. kahden kodin arjesta, riidoista, uusperhekuvioista ja ilon aiheista. Vanhempien erosta voi olla kulunut pidempi tai lyhyempi aika.

Lisäksi pidämme hauskaa kivassa porukassa. Päivät sisältävät taukoja ja 1h lounastauon.

Työpajaedut: Työtodistus, päivittäinen lounas ja leffalippu viikon päätteeksi. Työpaja on maksuton.

Paikka ja aika: Tulppaanitalo, Pinninkatu 51, Tampere.

Ma-to 3..–6.6. klo 10–15 (yht. 4 päivää).

Ilmoittautuminen 20.5. mennessä. Osallistujamäärä rajoitettu (6-8 henk.): https://link.webropol.com/s/erotyopajatampere

Lisätietoja: piritta.kahkonen@yvpl.fi tai p. 0406705887 (Whatsapp, puhelu tai tekstarit käy  )

Työpaja järjestetään Yhden Vanhemman Perheiden Liiton ja Tukena-säätiön yhteistyössä. Työpajamallin ovat kehittäneet YVPL ja Kasper ry yhdessä.

Tule vapaaehtoiseksi ohjaamaan nuorten do it -toimintaa!

Haluaisitteko antaa nuorille mahdollisuuden kivaan vapaa-ajan ryhmätoimintaan? Nyt siihen on mahdollisuus!

Nuorten do it -toiminta voi olla monenlaista mukavaa yhdessä tekemistä nuorten (n. 12-17v.) kesken ja vapaaehtoisen ohjaajan läsnä ollessa. Sitä voi toteuttaa esimerkiksi leirillä/retkellä tai se voi olla ihan oma tapahtumansa.Voitte käyttää tänä vuonna nuorten kanssa tehtävään lyhytkestoiseen ryhmätoimintaan jopa 500 euroa.

Nuorten do it -ryhmät voivat esimerkiksi käydä trampoliinipuistossa, pakohuoneessa, sup-lautailemassa tai yhdessä syömässä. Mitä kivaa juuri teidän ryhmänne nuoret haluaisivat tehdä?

Yhdessä tekemisen tavoitteena on, että nuoret voivat pitää kivaa yhdessä, saavat uusia kokemuksia ja pääsevät tutustumaan toisiin yhden vanhemman perheiden nuoriin.

Ryhmän mukana on oltava ainakin yksi vapaaehtoinen ohjaaja, joka vastaa järjestelyistä, hyvästä ryhmähengestä ja nuorten turvallisuudesta. Ohjaajan tulee olla yli 18-vuotias Do it -ohjaajakoulutuksen tai Mahis-ohjaajakoulutuksen käynyt aikuinen.

Nuorten do it -toiminnan ohjaajakoulutus käydään verkossa ja sen suorittamiseen kuluu aikaa noin 1 tunti. Se on tarkoitettu Yhden Vanhemman Perheiden Liiton ja sen jäsenyhdistysten toiminnassa mukana oleville tai mukaan haluaville aikuisille, jotka haluavat ohjata nuorten do it -toimintaa.

Koulutuksesta saa todistuksen ja nuorten kanssa toimimisesta hyvän mielen!

Koulutuksen aloittaaksesi ja lisätietoja saadaksesi ole yhteydessä Pirittaan:

piritta.kahkonen@yvpl.fi tai p. 0406705887